Pracownicy sklepu to nie content – za samowolne udostępnianie ich wizerunków grożą konsekwencje
02.08.2024
Pracodawcy, którzy planują akcje marketingowe przy udziale tiktokera Crawly, rzeczywiście powinni przygotować się na to także od strony HR-owej. Tak, aby zabawny trend i chęć zainteresowania klientów swoją marką nie przyniósł skutków odwrotnych od pożądanych. W tym przypadku komunikacja to podstawa. Kluczowe powinno być także ustalenie zasad przebiegu takiej akcji z samym tiktokerem. Pracodawca powinien jasno określić, że kampania powinna zostać przeprowadzona w sposób, który pozwoli na zachowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz nie będzie ofensywna lub poniżająca dla zatrudnionych osób. Warto, aby pracownicy zostali wcześniej poinformowani o przebiegu planowanej akcji marketingowej oraz wiedzieli, czego się spodziewać. Pamiętajmy, że coś, co przez jednych pracowników może zostać odebrane jako niewinny żart, u innych może wywołać stres i dyskomfort. – r. pr. Sławomir Paruch oraz Michał Bodziony komentują dla prawo.pl.
Artykuł tutaj.