COVIDOWY DEKALOG PREWENCYJNY DLA PRACODAWCÓW 2.0
11.02.2021
Funkcjonowanie w pandemicznej rzeczywistości i widmo kolejnej fali intensywnych zakażeń wirusem COVID-19 zmusza pracodawców i managerów do zwrócenia szczególnej uwagi na kwestie BHP w miejscu pracy, tym bardziej, że część pracowników zaczyna pracować „hybrydowo” bądź na stałe powraca do zakładów pracy.
Minimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa wśród załogi i efektywne zarządzanie procesem pracy wymaga współpracy z pracownikami, a także zachowania wzmożonej czujności przełożonych na kwestie utrzymania, a może i poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w organizacji pracy, zważywszy na wciąż niestabilną sytuację pandemiczną.
Kancelaria PCS Paruch Chruściel Schiffter | Littler Global jest dla Państwa wsparciem w zakresie bezpieczeństwa dot. COVID-19.
Zespół BHP (PCS | House of Safety), zarządzany przez r.pr. dr. Gawła Bezega przy współpracy z r.pr. Sławomirem Paruchem przygotował dla Państwa aktualne rekomendacje uwzględniające zarówno wymagania w aktualnej sytuacji epidemiologicznej, jak i podstawowe działania w zakresie BHP.
Poniżej przedstawiamy Państwu wskazówki oraz wytyczne dotyczące zagadnień, na które, jak wynika z naszego doświadczenia, pracodawca w dobie pandemii COVID-19 powinien zwrócić szczególną uwagę:
- Kwarantanna, izolacja.
- Instrukcja ochrony przez zakażeniem koronawirusem.
- DDM – dystans społeczny, dezynfekcja, maseczki.
- Organizacja pracy i przestrzeni biurowej.
- Odpowiednia organizacja stanowisk pracy.
- Koordynowanie pracy poprzez podział pracowników na zespoły.
- Uregulowanie pracy zdalnej i hybrydowej.
- Szczególna dbałość o pomieszczenia ogólnodostępne.
- Weryfikacja i ewentualna ponowna ocena ryzyka zawodowego.
- Badania pracownicze & szczepienia oraz testy na obecność wirusa COVID-19
- Wprowadzenie awaryjnej procedury postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji podejrzenia zakażenia.
Pobierz tutaj: