COVIDOWY DEKALOG PREWENCYJNY DLA PRACODAWCÓW
03.11.2020
Utrzymujący się wzrost zachorowań na COVID-19 jest katalizatorem nowego spojrzenia pracodawców na BHP w organizacji pracy. W nowych warunkach zagadnienie to odgrywa pierwszoplanową rolę, a co za tym idzie niezbędna jest wzmożona, nieprzerwana aktywność zarówno pracodawców, jak i pracowników mająca na celu poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy w organizacji pracy.
Kancelaria PCS Paruch Chruściel Schiffter | Littler Global jest dla Państwa wsparciem w zakresie bezpieczeństwa dot. COVID-19.
Zarządzany przez r. pr. dra Gawła Bezega przy współpracy z r. pr. Sławomirem Paruchem Zespół BHP (PCS | House of Safety) przygotował dla Państwa aktualne rekomendacje uwzględniające zarówno wymagania w aktualnej sytuacji epidemiologicznej, jak i podstawowe działania w zakresie bhp.
Poniżej przedstawiamy Państwu wskazówki oraz wytyczne dotyczące zagadnień, na które, jak wynika z naszego doświadczenia, pracodawca w walce z koronawirusem powinien zwrócić w szczególności uwagę:
1. Kwarantanna, izolacja.
2. Instrukcja ochrony przez zakażeniem koronawirusem.
3. DDM – dystans społeczny, dezynfekcja, maseczki.
4. Organizacja pracy i przestrzeni biurowej.
5. Odpowiednia organizacja stanowisk pracy.
6. Koordynowanie pracy poprzez podziała pracowników na zespoły.
7. Uregulowanie pracy zdalnej i hybrydowej.
8. Szczególna dbałość o pomieszczenia ogólnodostępne.
9. Weryfikacja i ewentualna ponowna ocena ryzyka zawodowego.
10. Wprowadzenie awaryjnej procedury postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji podejrzenia zakażenia.