Wpis na zamkniętej grupie. Czy wobec pracownika można wyciągnąć konsekwencje?
28.08.2024
Aktywność w mediach społecznościowych stanowi jedno z wyzwań, z którym obecnie mierzą się pracodawcy. Wbrew powszechnemu przekonaniu, taka aktywność może mieć charakter publiczny. Pracodawca może zatem sprawdzać, co publikują zatrudnione u niego osoby. Uzasadnionym celem weryfikacji treści publikowanych w mediach społecznościowych może być przeciwdziałanie zarówno upowszechnieniu informacji niejawnych, jak i budowaniu negatywnego wizerunku pracodawcy na rynku. Konsekwentne stosowanie narzędzi zarządzających aktywnością pracowników w mediach społecznościowych zmniejsza ryzyko pojawienia się publikacji godzących w interesy pracodawcy lub pracowników. – r. pr. Kinga Polewka-Włoch oraz apl. radc. Patryk Kozieł komentują dla Dziennika Gazety Prawnej.
Artykuł: tutaj.