GAMEDEV | ASPEKTY PRAWA HR
30.05.2021
Rynek gamedev w Polsce rozwija się w szybkim tempie. Szacuje się, że w Polsce działa już około 500 studiów produkujących gry. Choć studia różnią się skalą działalności, a także tematyką gier, większość z nich napotyka na podobne problemy dotyczące struktury i formy zatrudnienia.
10 najczęściej pojawiających się pytań z branży gamedev, z którymi PCS Paruch Chruściel Schiffter | Littler Global spotyka się w praktyce:
- Na jakiej podstawie prawnej zatrudniać osoby tworzące gry – umowa o pracę, B2B, umowa zlecenie, umowa o dzieło?
- Jak prawidłowo zabezpieczyć prawa autorskie z perspektywy studia?
- Czy powszechnie stosowana w branży umowa o dzieło jest bezpieczna dla studia?
- Czy każdą umowę o dzieło muszę rejestrować w ZUS?
- Jakie zmiany czekają umowy zlecenia – czy i kiedy będą one w pełni oskładkowane i kto będzie ponosić ciężar składek?
- W jaki sposób oferować benefity osobom na B2B?
- Czy i na jakiej podstawie mogę zatrudniać programistów świadczących usługi z zagranicy – czy to bezpieczne?
- Jakie są aktualnie szanse na przekształcenie umowy B2B w umowę o pracę i jakie są tego konsekwencje dla studia?
- Jak motywować osoby zatrudnione do efektywniejszej pracy nad grą – czy programy akcjonariatu pracowniczego to dobre rozwiązanie?
- Jakie kroki podjąć, aby wprowadzić program akcjonariatu pracowniczego w naszym studiu?
Jeżeli któreś z tych pytań dotyczy Państwa studia, jesteśmy do dyspozycji – pomożemy znaleźć najlepsze rozwiązanie. Doradzimy także w zakresie pozostałych kwestii z szeroko pojętego HR w branży gamedev.
Zapraszamy do kontaktu.