Aktywność pracowników w social mediach
11.12.2024
Publikowane przez pracownika informacje w sieci, w tym niezwiązane z pracą, mogą mieć znaczenie w szczególności dla oceny jego kompetencji miękkich i wpływać na jego sytuację na rynku pracy. Z drugiej strony, mogą one stanowić podstawę negatywnych konsekwencji, jeśli naruszają obowiązki pracownicze. Nie ma przy tym znaczenia czy aktywność ta jest podejmowana w czasie pracy, czy też nie. Pojawiające się w praktyce pytania, czy pracodawcy mogą korzystać z tak pozyskanych informacji, nie są jednak uzasadnione. Nie sposób bowiem uznać, że pracodawcy nie mogą korzystać z publicznie dostępnych informacji. W szczególności, że informacje te mogą mieć znaczenie zarówno z perspektywy obowiązków spoczywających na pracodawcy, jak również godzić w jego reputację lub wskazywać na naruszenia przez pracownika jego obowiązków. – r. pr. Paweł Sych oraz apl. radc. Patryk Kozieł dla Magazynu HR na Szpilkach.
Artykuł dostępny: tutaj.