HR Sygnał: Dyrektywa o ochronie sygnalistów

Czytaj więcej

Najnowsze informacje dla pracodawców związane z sytuacją pandemii COVID-19

Czytaj więcej

Praca zdalna – pytania i odpowiedzi

12.10.2021

Pytanie #12: Mamy spisane wszystkie regulacje, zasady, obowiązki – kto za co odpowiada. Niestety jest to spisane w języku angielskim (działamy globalnie). Czy powinny dokumenty i procesy być przetłumaczone na język polski?

Odpowiedź: Tak, zgodnie z ustawą o języku polskim na terytorium RP przy wykonywaniu przepisów z zakresu prawa pracy używa się języka polskiego. Jedynie umowa z obcokrajowcem na jego wniosek może być wyłącznie w jego języku. W przypadku jednak regulaminu, polityki itp. jeżeli zatrudniając Państwo choćby jednego obywatela Polski musi być wersja polska. W przeciwnym wypadku sąd może uznać, że taki regulamin/polityka nie jest źródłem wiążących pracownika obowiązków. Dodatkowo za brak wersji polskiej grozi odpowiedzialność karna.