Cykl: SOS PCS | Littler – Pracodawca w kryzysie
13.01.2023
Podczas cyklu webinarów SOS PCS | Littler – Pracodawca w kryzysie opowiemy, jak zapobiegać oraz zarządzać kryzysem w firmie, aby uniknąć bądź zminimalizować jego negatywne skutki. Podzielimy się z Państwem naszym doświadczeniem – nie będziemy omawiać przepisów prawa i mówić, czego nie da się zrobić – przedstawimy konkretny plan działania w sytuacjach kryzysowych, który zabezpieczy interesy Państwa organizacji i zminimalizuje ryzyko strat finansowych i wizerunkowych.
1. Kryzys wizerunkowy – Negatywne opinie o pracodawcy w Internecie: jak bronić dobrego imienia firmy?
W mediach społecznościowych, na forach internetowych pojawiają się negatywne, nieprawdziwe opinie o pracodawcy z powodu braku oczekiwanych podwyżek, konfliktu pomiędzy pracodawcą a związkami zawodowymi czy stosowania rzekomych praktyk mobbingowych.
Jakie działania może podjąć pracodawca, aby temu zapobiec? Jak może bronić dobrego imienia firmy? Czy można żądać usunięcia takich opinii?
Termin: 10 lutego br., godz. 11:00-11:45, online.
Prelegenci: adw. Karolina Schiffter oraz r. pr. Robert Stępień.
2. Kryzys ekonomiczny – Jak efektywnie obniżyć koszty zatrudnienia?
Gdzie szukać cięć kosztów zatrudnienia o 10%, aby nie podważyć fundamentu funkcjonowania firmy i nie zdemotywować pracowników?
Czy obniżenie kosztów zatrudnienia musi się wiązać tylko ze zwolnieniami? Jakie inne działania możemy podjąć? Przykłady z praktyki.
Termin: 22 lutego br., godz. 11:00-11:45, online.
Prelegenci: adw. Karolina Schiffter oraz r. pr. Sławomir Paruch.
3. Kryzys RODO – Wyciek danych: co robić krok po kroku?
Wyciekła lista płac? Pracownik zgubił dokumenty? Nastąpił atak hackerski? Konkurencja dostała dane, które mogą zaszkodzić Twojej firmie?
Bez paniki – odpowiemy:
- jak powinien postąpić pracodawca?
- jakie konsekwencje należy wyciągnąć wobec pracownika?
- jak zabezpieczyć interesy firmy?
- jak działać, aby nie narazić się na konsekwencje ze strony Prezesa UODO!
Termin: 10 marca br., godz. 11:00-11:45, online.
Prelegenci: adw. Karolina Schiffter oraz r. pr. Paweł Sych.
4. Kryzys imigracyjny – Co zrobić w przypadku wykrycia nielegalnego zatrudnienia?
Pracodawca wykrył, że jeden z jego pracowników jest zatrudniony nielegalnie.
Jakie kroki należy podjąć? Czy zwalniać pracownika? Jak zmienia się sytuacja, kiedy wykrycia nielegalnego zatrudnienia dokona SG lub PIP?
Termin: 22 marca br., godz. 11:00-11:45, online.
Prelegenci: r. pr. Tomasz Rogala oraz Marcin Snarski.
5. Kryzys compliance – Jakie działania kryzysowe należy podjąć, kiedy pracownik szantażuje pracodawcę zgłoszeniem mobbingu?
Pracownik zgłosił mobbing i zażądał wysokiego odszkodowania, a następnie poinformował, że w przypadku braku wypłaty poinformuje media i PIP, zgłosi sprawę do prokuratora i wniesie sprawę do sądu.
Termin: 5 kwietnia br., godz. 11:00-11:45, online.
Prelegenci: adw. Karolina Schiffter oraz r. pr. Karolina Kanclerz.
6. Kryzys konkurencji – Czy można pociągnąć do odpowiedzialności byłych pracowników podkradających klientów?
Grupa pracowników odeszła do konkurencji zabierając ze sobą klientów i cenny know-how pracodawcy.
Czy można klientom zakazać współpracy z konkurencją? Czy można domagać się odszkodowania od byłych pracowników? Co jeszcze może zrobić pracodawca, żeby zabezpieczyć swoje interesy?
Termin: 21 kwietnia br., godz. 12:00-12:35, online.
Prelegenci: adw. Karolina Schiffter oraz r. pr. Miłosz Awedyk.
Udział w webinarach jest bezpłatny.
Pobierz broszurę: tutaj.